Ιθαγενείς

Αγανακτισμένοι στη Θεσσαλονίκη..

Σχολιάστε

Η ελληνική κοινωνία το τελευταίο διάστημα παρακολουθεί με προσοχή και αξιοσημείωτη συμμετοχή τις εξελίξεις στο κίνημα των ‘αγανακτισμένων’, κίνημα που πηγάζει αυθόρμητα από την βάση της ελληνικής κοινωνίας και των συνολικότερων προβληματισμών της. Στη Θεσσαλονίκη εντοπίζονται πολλά ποιοτικά χαρακτηριστικά που την κάνουν ξεχωριστή και ειδική περίπτωση ανάμεσα στις υπόλοιπες πόλεις. Αρχικά μέσω διαδικτυακής συνάντησης στις 25 Μαϊου συναντήθηκε κόσμος από όλες τις πλευρές τις πόλεις είτε από περιέργεια, είτε ως ευκαιρία κοινωνικού γεγονότος είτε με παγιωμένη πολιτική συνείδηση.

Ο αυθορμητισμός αυτός έδωσε το στίγμα του ειδικά τις πρώτες μέρες στο επίπεδο των ευρύτερων πολιτικών ζυμώσεων στην πόλη και η ευκαιρία για ενεργό πολιτική συμμετοχή κατέστη δυνατή σε κόσμο με λιγότερη ή καθόλου συμμετοχή στα κοινά και κόσμο με πραγματική απέχθεια ενάντια στο υπάρχον πολιτικό σύστημα. Τα στοιχεία αυτά της συλλογικότητας ,της συμμετοχής και του συν-αποφασίζειν μέσω των καθημερινών ψηφισμάτων ως κύρια γνωρίσματα της άμεσης δημοκρατίας δημιούργησαν μια δυναμική, η οποία με πρωτοπόρο το νεολαιίστικο στοιχείο, προσέδωσε τον χαρακτήρα της γνήσιας αμφισβήτησης του υφιστάμενου πολιτικού κατεστημένου. Τα συνθήματα που εκφράστηκαν όλο αυτό το χρονικό διάστημα των τελευταίων ημερών διατυπώνουν την οργή που αισθάνονται οι πλατιές λαϊκές μάζες εξ αιτίας των απεχθών και δυσβάσταχτων ορών του Μνημονίου, ενός Μνημονίου που αποτελεί πλέον δεδομένο ότι αποτελεί προϋπόθεση του κινήματος ότι πρέπει να καταργηθεί άμεσα, δεδομένου ότι ύστερα από απόφαση της συνέλευσης συλλέγονται υπογραφές για την απόσυρση του Μνημονίου με την διενέργεια δημοψηφίσματος.

       Μελετώντας τώρα τον χαρακτήρα του εν λόγω κινήματος στην Θεσσαλονίκη δεν μπορούμε παρά να τονίσουμε ότι ξεφεύγει από την πεπατημένη των εν μεταπολίτευση ελληνικών κινημάτων και αποτελεί αδιαμφισβήτητα συθέμελη ανανέωση τους, εφόσον για πρώτη φορά γίνονται αντιληπτές μορφές έκφρασης που ξεφεύγουν από το μοτίβο των τελευταίων χρόνων. Η αντιπαράθεση πάνω στην συμμετοχή ή μη των σωματίων εργαζομένων πήρε μεγάλες διαστάσεις, καθώς είναι σαφέστατος πλέον ο διχασμός της ελληνικής κοινωνίας πάνω στα συνδικαλιστικά ζητήματα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι ο κρατικοδίαιτος γραφειοκρατικός συνδικαλισμός τα τελευταία χρόνια έπαιξε καθοριστικό ρόλο στα ζητήματα που αφορούν κάθε εργαζόμενο. Ο ειρηνικός τρόπος διαμαρτυρίας και η ύπαρξη ελληνικών και άλλων δοκιμαζόμενων λαών σημαιών για πρώτη φορά σε ευρύτερους κοινωνικούς αγώνες τα τελευταία χρόνια αναδεικνύουν επίσης την υπαρκτή σύνδεση-σύνθεση του κοινωνικού ζητήματος με το εθνικό. Η αλλαγή αυτή ανέδειξε μια από τις βασικότερες αντιθέσεις της ελληνικής κοινωνίας, την αναγνώριση ή μη ύπαρξης εθνικού ζητήματος. Στην βάση αυτή διαφάνηκαν αντιθέσεις και αντιπαραθέσεις, απολύτως όμως λογικές και αναμενόμενες, λαμβάνοντας υπ’ όψιν την συνολικότερη εικόνα της ελληνικής κοινωνίας τα τελευταία χρόνια και τις μορφές αμφισβήτησης που αναπτύχθηκαν.

      Με το πέρας των ημερών και την μαζικότατη πορείας της Κυριακής 5/6 αναδείχθηκε ότι το εν λόγω κίνημα ήρθε για να μείνει και να αλλάξει τις υπάρχουσες δομές πάνω στις οποίες χτίστηκε το υπάρχον πολιτικό σύστημα κατά την διάρκεια της μεταπολίτευσης. Η συμμετοχή του κόσμου ειδικά στην Θεσσαλονίκη ξεπέρασε κάθε προσδοκία και αυτό που πηγάζει από το όλο πλαίσιο του κινήματος  έχει γεννήσει την ελπίδα για την αλλαγή σε μια πόλη διαχρονικά πρωτοπόρο στις κινηματικές διεργασίες. Οι τακτικές καθημερινές συνελεύσεις και οι δράσεις των διαφορών ομάδων που αναπτύσσονται πλέον πιο οργανωμένα και στοχευμένα στον χώρο του Λευκού Πύργου κυρίως και σε όλη την πόλη συμβάλλουν στην άρρηκτη διαπίστωση ότι εκολάπτεται ένα κίνημα καθαρά πολιτικό με θέσεις που σίγουρα θα έρθουν σε πλήρη ρήξη με το υπάρχον πολιτικό τοπίο, εξ ου και η αποσιώπηση και η ανεπαρκής αναφορά του  από την πλειοψηφία των ΜΜΕ της πόλης και της χώρας εν γένει.

Ιωάννης Αδαμίδης

Advertisements

περιμένουμε τα σχόλιά σας!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s