Ιθαγενείς

Νανουρίζονται με…τσόντες!

Σχολιάστε

«Ελπίζουμε και πιστεύουμε, όπως σε διάφορες σημαντικές φάσεις της πρόσφατης ιστορίας μας ξαφνικά η φοιτητική αλλά και όλη η νεολαία σφράγισαν τις εξελίξεις, έτσι και η νέα γενιά, η γενιά του άρθρου 16, θα δημιουργήσει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες για τον αγώνα όλων μας»

Αυτή η φράση του Αλέκου Αλαβάνου τον Ιούνιο του 2006 σε συνέντευξή του στην Ελευθεροτυπία, αντανακλούσε όχι μόνο τις προσδοκίες του ιδίου, αλλά και ενός πολύ μεγάλου κομματιού των λεγόμενων «προοδευτικών» δυνάμεων, που έβλεπαν σε εκείνο το φοιτητικό κίνημα, το «νέο» κοινωνικό υποκείμενο. Κι όμως, οι νεανικές κινητοποιήσεις της περιόδου εκείνης, όχι μόνο δεν πέτυχαν την πολιτική και πολιτιστική αναβάθμιση των φοιτητικών κύκλων, αλλά επέδρασαν καταλυτικά στο να διαβρωθούν ακόμα και εκείνες οι διακριτές πρωτοβουλίες αρκετών ευαισθητοποιημένων φοιτητών.

Και είναι αλήθεια πως μέχρι και το Δεκέμβρη του 2008, πολιτιστικές ομάδες, βασισμένες κυρίως σε ανένταχτους φοιτητές, λειτουργούσαν ως αντίβαρο στον αφασιακό χαρακτήρα των μαζικών φοιτητικών παρατάξεων και στον διαλυτικό «επαναστατικό» παροξυσμό των λογής χώρων. Οι προβολές εναλλακτικών κινηματογραφικών ταινιών, οι παρουσιάσεις θεατρικών παραστάσεων του Ντάριο Φο ή του Μπρεχτ, ακόμα και τα διάφορα οικολογικά φεστιβάλ, ήταν πράγματι αντιπαραθετικά στο μυκονιάτικο clubbing της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ ή στα λουκέτα διαρκείας των αριστεριστών.

Πώς όμως θα μπορούσαν να αντέξουν τις πιέσεις του ιδεολογικού κοκτέιλ της νεοφιλελεύθερης αριστεράς, όταν ο ιδεολογικός λόγος της τελευταίας κυριαρχούσε στον ακαδημαϊκό και μιντιακό λόγο; Πώς θα μπορούσαν να αντισταθούν στις πιέσεις μια ολόκληρης κοινωνίας, που αποθέωνε κάθε κινηματογραφικό έκτρωμα του Χόλλυγουντ, που ζούσε στους ρυθμούς του Sex and the City, διάβαζε την Athens Voice, τραγουδούσε «Πίνω μπάφους και παίζω pro» ή χόρευε στους ρυθμούς της Lady Gaga;

Τα αποτελέσματα είναι πράγματι αποκαρδιωτικά. Μια από τις κινηματογραφικές ομάδες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας πραγματοποίησε εκδήλωση με θέμα: «Διερευνώντας τα όρια του σέξ και των σχέσεων», με ομιλητές την πορνοστάρ και Ηλέκτρα Γαλανού και τον εκδότη του ομοφυλοφιλικού περιοδικού Screw!

Προφανώς και το θέμα που επιλέχθηκε από τους διοργανωτές έχει ιδιαίτερη σημασία για τους νέους ανθρώπους, αν σκεφτούμε πως ο χαρακτήρας της σύγχρονης καθημερινότητας έχει ξεχαρβαλώσει τις νεανικές σχέσεις, ενώ οι στατιστικές εκτιμήσεις για τη σεξουαλική δραστηριότητα των νέων ανθρώπων, είναι μάλλον απογοητευτικές.

            Η επιλογή ωστόσο των ομιλητών όχι μόνο καταδεικνύει το πνευματικό κενό στο οποίο έχουν περιέλθει οι χώροι της πολιτιστικής αμφισβήτησης, αλλά και τις μηδαμινές τους αντιστάσεις μπροστά στα εμπορικά εκτρώματα της βιομηχανίας του θεάματος. Την ίδια δηλαδή στιγμή που τα λούμπεν στοιχεία του ελληνικού παρασιτισμού μπροστά στην κρίση, αντιπροτείνουν τη βαριά βιομηχανία πορνό ή τον σεξο-τουρισμό (διακηρύξεις Μπουτάρη για την ίδρυση γειτονιάς του σεξ Θεσσαλονίκη), στα ακαδημαϊκά αμφιθέατρα διαμορφώνεται εντέχνως (ή ηλιθίως) το ιδεολογικό περιβάλλον νομιμοποίησής τους. Ένας ακόμη λόγος για να χαίρονται οι βαρόνοι της ντόπιας πορνο-βιομηχανίας.

Από την άλλη μεριά, εντύπωση προκαλεί πως για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων κλήθηκε να μιλήσει ένας διάσημος ομοφυλόφιλος εκδότης, ενώ στη Θεσσαλονίκη δραστηριοποιούνται αρκετές ομάδες που καταπιάνονται με τα ζητήματα αυτά και αποδύονται σε διαρκείς αγώνες διεύρυνσης των δικαιωμάτων τους και της νομιμοποίησης των σεξουαλικών τους προτιμήσεων. Μιλάμε δηλαδή για την παρουσίαση του κυριάρχου προτύπου άνδρα ομοφυλοφίλου, δικτυωμένου στο φαντασμαγορικό κόσμο της show biz και του κέρδους.

Πράγματι, θα είχε ενδιαφέρον να συζητήσουμε με τους ανθρώπους της ομάδας αυτής, το σκεπτικό με το οποίο κάλεσαν τους εν λόγω ομιλητές. Η ιστοσελίδα τους μας αναφέρει πως μπορούμε να τους συναντήσουμε στο Πανεπιστήμιο Σκοπίων!

Μόνο θλίψη μπορεί να μας προκαλούν πλέον οι επιλογές αυτές, κι αν μέχρι πρότινος οι χώροι αυτοί υιοθετούσαν τον κοσμοπολιτσμό του κεφαλαίου, βλέπουμε σήμερα να υιοθετούν και την ηθική του. Τι κι αν γράφουν με στόμφο στους τοίχους των μητροπόλεων, πως «του οκτάωρου οι πεσόντες νανουρίζονται με τσόντες»!

Ntiouis

Advertisements

περιμένουμε τα σχόλιά σας!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s