Ιθαγενείς

Στο κοίλον της Αχαρνών

16 Σχόλια

Ο Άγιος Παντελεήμονας αποτελεί μία από τις πιο ξεχασμένες και παραμελημένες γειτονιές –κι ας είναι στο κέντρο της Αθήνας. Στο φως της δημοσιότητας έρχεται μόνον όταν συμβεί κανένας φόνος –και συμβαίνει συχνά. Την βδομάδα που μας πέρασε, ο Άγιος Παντελεήμονας βρήκε τα δικά του 10΄΄ δημοσιότητας, όταν οι ειδήσεις πρόβαλαν το περιστατικό με την συγκέντρωση των κατοίκων, τη συμμετοχή της Χρυσής Αυγής και την αντισυγκέντρωση των αντιεξουσιαστών και αριστεριστών. Με αφορμή, λοιπόν, αυτήν την ιστορία, τα κανάλια ξανά-ανακάλυψαν την Αμερική, χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα ή πουλώντας ψεύτικη αγανάκτηση για την κατάπτωση της πάλαι ποτέ μεσοαστικής γειτονιάς. Για μας που μένουμε εκεί, όμως, η κατάπτωση δεν είναι εικόνα στις ειδήσεις, αλλά καθημερινότητα. Κι επειδή αυτή η καθημερινότητα ξεδιπλώνει σε όλες του τις πλευρές τα αδιέξοδα και τις αντιφάσεις του «μεταναστευτικού ζητήματος», αξίζει να της δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή απ’ ό,τι στα παράθυρα των ειδήσεων.

Στον Άγιο Παντελεήμονα, λοιπόν, δεν υφίσταται κράτος, ούτε νόμοι. Κυβερνάει το αόρατο χέρι του ισχυρότερου, η κατάπτωση της πλειοψηφούσας ένδειας, το έγκλημα, οι έμποροι της πρέζας και οι συμμορίες. Η αστυνομία, είναι πανταχού απούσα, εκτός από το τετράγωνο της Μ. Βόδα όπου εδρεύει το πιο κακόφημο τμήμα των Αθηνών, εκεί όπου κακοποιούνται συχνά κρατούμενοι μετανάστες, και που οι φρουροί, όποιος κι αν είσαι, σε καρφώνουν για να «ψαρώσεις» –γιατί εκεί είναι ο δικός τους δρόμος και τους παίρνει να κάνουν ό,τι γουστάρουν. Κατά τα άλλα, σπάνια ξεμυτίζουν από εκεί, γιατί φοβούνται, είναι πιο πολύ δημόσιοι υπάλληλοι και καταναλωτές όσο κι αν θέλουν να το παίζουν καουμπόηδες και Κάλαχαν. Αλλά το κράτος δεν είναι μόνο οι μπάτσοι, ούτε οι νόμοι μόνο καταστολή* είναι, ας πούμε, και το εργατικό δίκαιο, το οποίο καταπατείται καθημερινά. Γιατί σ’ αυτή την Βαβέλ, δεν υφίστανται αργίες, κι έτσι θα δεις τις Κυριακές –στα κινέζικα μαγαζιά για παράδειγμα– τα αφεντικά να φορτώνουν τους νέο-κούληδες, που κουβαλάν σαν γαϊδούρια μυριάδες άχρηστα πλαστικά μπιχλιμπίδια. Ή θα μπορέσεις να βρεις, όπως βρήκα φέτος τον δεκαπενταύγουστο, ολόκληρο σούπερ-μάρκετ ανοιχτό, με τους εργαζόμενους να δουλεύουν κανονικά σε μια έρημη Αθήνα.

Όμως, στον Άγιο Παντελεήμονα δεν υφίσταται ούτε κοινωνία. Λείπει το «σύνολο των κοινών συμφωνηθέντων υπονοουμένων» για να υπάρξει. Γιατί εκεί κατοικούν Κινέζοι, Πακιστανοί, Πολωνοί, Αφγανοί, Νιγηριανοί και Αλβανοί με διαφορετικές πολιτισμικές ορίζουσες, που μιλούν διαφορετικές γλώσσες, και συχνά δεν μπορείς να συννενοηθείς ούτε στο μπακάλικο. Αλλά αυτό είναι το ελάχιστο. Γιατί η αδυναμία συννενόησης και το πολιτιστικό χάσμα είναι πηγή μόνιμης αντιδικίας, όχι μόνο Ελλήνων και ξένων, αλλά όλων εναντίων όλων. Κι έτσι συχνά βλέπεις ομάδες αλλοεθνών να δέρνονται μεταξύ τους. Χώρια που, όσο προοδευτικός κι αν θέλεις να παραμείνεις, ορισμένα πράγματα ξενίζουν. Διότι, για παράδειγμα, είσαι κομμάτι μιας κοινωνίας όπου οι γυναίκες αγωνίστηκαν και πέτυχαν να σπάσουν τα πατριαρχικά δεσμά, κι έτσι όσο ανεκτικός κι αν είσαι είναι αποκρουστική ή επίδειξη των πατριαρχικών ηθών στον δρόμο ή το να ακούς από την πρασιά να πέφτει ξύλο σε κάποιο διπλανό σπίτι.

Κι αν νομίζει κανείς ότι με όλα αυτά έχουν πρόβλημα μόνον κάποιοι «ελληναράδες» ή οι πατριδοκάπηλοι φασίστες της «Χρυσής Αυγής», που δεν χάνουν ευκαιρία να εκμεταλλευτούν την δυσαρέσκεια που οφείλεται στην γενικευμένη υποβάθμιση προκειμένου να διασπείρουν τις ρατσιστικές τους ιδέες, ζει σε άλλον πλανήτη. Διότι σ’ αυτή τη γειτονιά τουλάχιστο, πρόβλημα μ’ αυτήν την κατάσταση έχουν όλοι όσοι επιθυμούν να ζουν μια πιο φυσιολογική καθημερινότητα. Κι αν συνεχιστεί έτσι αυτή η κατάσταση, να είστε σίγουροι ότι θα δούμε κι εδώ το φαινόμενο οι ενωματωμένοι μετανάστες της δεύτερης γενιάς να ψηφίζουν την άκρα δεξιά, όπως συμβαίνει ήδη στη Γαλλία, διότι αυτούς πλήττει πρώτα το γκέτο, η εγκληματικότητα και οι συνθήκες της δουλοκτητικής εργασίας που κουρελιάζουν κάθε εργατική αξιοπρέπεια.

Όσο για τον εύκολο «αντιρατσισμό» δεν πρόκειται παρά για μία παρασιτική, μεσοαστική και μεγαλοαστική αντίδραση των βολεμένων, που προτιμούν να συνεχίσουν αυτές οι γειτονιές να κυβερνώνται από την αόρατη χείρα της αγοράς και από τον νόμο της ζούγκλας των συμμοριών και του υπόκοσμου παρά να δουν κατάματα μια πραγματικότητα αντιφατική και δύσκολη που δεν ταιριάζει στα εκλεπτυσμένα κοσμοπολίτικά τους γούστα.

Σ’ αυτά τα πλαίσια, το μόνο σίγουρο για το τελευταίο σήριαλ των συγκεντρώσεων και των αντισυγκεντρώσεων, που παίχτηκε πρόσφατα στη γειτονιά μου, είναι ότι η τάχα μου «αντιφά» νοοτροπία το μόνο που καταφέρνει είναι να πολλαπλασιάζει την ισχύ των ακροδεξιών και της και της Χρυσής Αυγής, στέλνοντας κατευθείαν κόσμο, και μάλιστα λαϊκό, στους κόλπους τους.

Όσο για την ευρύτερη κατάσταση, ένα είναι σίγουρο. Θα πληρώσουμε πολύ ακριβά την εγκληματική απουσία οποιασδήποτε πολιτικής πρόληψης του γκέτο και ενσωμάτωσης των μεταναστών από την πλευρά του ελληνικού κράτους* και περισσότερο θα πληρώσουμε εμείς, οι κάτοικοι αυτών των περιοχών, παρά οι δουλέμποροι και τα αφεντικά της Εκάλης που θησαύρισαν από τη συστηματική εκμετάλλευση της μετανάστευσης.

Σκαντζόχοιρος

Advertisements

16 thoughts on “Στο κοίλον της Αχαρνών

  1. Παράθεμα: Αγ. Παντελεήμων « Herr K.

  2. Έγραψες! Προσυπογράφουμε (η αφεντιά μου και η οικογένειά μου, μικρο-μεσοαστοί που έως πρόσφατα κοιτούσαμε «τη δουλειά μας» και τώρα περαστικά μας).

  3. Οι δήθεν αντί(ο,τι νάναι) το ξέρουν πολύ καλά πως ενδυναμώνουν τη Χρυσή Αυγή και αυτό ακριβώς επιδιώκουν.
    Το ταγκό, ως γνωστόν, χορεύεται από δυο.

  4. @ mnk

    Σχόλιο περί τανγκό ευστοχότατο αγαπητή. Θα το υιοθετήσω.
    Άσχετο, αλλά το κάπνισμα το κόψατε ή ακόμα; Αν ζορίζεστε, παρέχομεν συμβουλές (δωρεάν εννοείται!).

  5. Από συμβουλές και τεχνικές είμαστε κομπλέ, αγαπητέ Αριστείδη.
    Από στοιχειώδη αυτοπειθαρχία κι έλεγχο των παρορμήσεων πάσχουμε.
    Πάντως το εχω μειώσει δραστικά.
    Ευχαριστώ για τις καλές κι ανιδιοτελείς προθέσεις. 🙂

  6. Ωχ! Κι εγώ προσπαθώ να το κόψω, από τον Σεπτέμβρη, αλλά πάσχω από τα ίδια προβλήματα με την mnk.

    Τώρα είμαι εν μέσω μίας υποτροπής (σνίφ!)

  7. Είμαστε αδύναμοι κι επιρρεπείς χαρακτήρες, την ατυχία μου!
    Κουράγιο, συνπάσχοντα αδερφέ.

  8. Παλέψτε το αδέλφια! Μην αφήνετε ένα τόσο δα μόριο (νικοτίνη) να εξουσιάζει το πιο εξελιγμένο όργανο που φτιάχτηκε ποτέ (ανθρώπινο εγκέφαλο). Μη μασάτε!
    Ολόψυχα μαζί σας,
    Αριστείδης

  9. Υστερόγραφο:
    Ξέρετε, δεν είναι μόνο αυτά τα οποιά περιέγραψα στο κείμενο αυτά που βλέπω στη γειτονιά μου. Υπάρχουν και θετικές πλευρές, αν και σαφέστατα πιο λίγες από το ευρύτερο σκηνικό της φθοράς που αναδεικνύεται καθημερινώς.

    Κάτι τέτοιο σκέπτομαι όταν βλέπω, λογουχάρη, τα παιδιά των μεταναστών να γεμίζουν τις παιδικές χαρές, και τις γιαγιές να γεμίζουν τις πλατείες, να δίνουν δηλαδή ζωή σε δημόσιους χώρους, που έχουν εκκενωθεί και όχι μόνον λόγω της εγκληματικότητας: αλλά και λόγω της κατανάλωσης, και της τηλοψίας, κι ενός ατομικιστικού τρόπου ζωής.

    Κι εδώ τα πράγματα λειτουργούν αντίστροφά. Δηλαδή βλέπεις απ’ τη μιά ανθρώπους ζωντανούς και δυναμικούς, ενώ οι δικοί μας είναι νοθροί, κορεσμένοι και βολεμένοι. Αλλά εδώ αγγίζουμε ένα άλλο ζήτημα, τον παρασιτισμό της ελληνικής κοινωνίας, ο οποίος συνδέεται –έστω και έμμεσα– με το μεταναστευτικό.

  10. edaksei re saktzoxoire alla oi katoikoi pou itan ? sigoura oxi stin sigkedrosi giati ama mazeuodai 150 katoikoi apo tous opoious oi misoi einai fasistes x.a stoxikoi klp tote gia pia laiki katakrabgi milame , pio lao i «aristera» tha prepei na prosegisei tous 50 grafikous ethnikistes , gia pio logo . Etsi kai allios to basiko aitima kai stoxos tis sygkedrosis itan i ekdioksi ton 200 astegon afganon den itan i alvaniki i alli mafia pou leimenete tin perioxi (blepe filis , bourdela klp ta opoia proiypirxan ton metanaston).
    «Όσο για τον εύκολο «αντιρατσισμό» δεν πρόκειται παρά για μία παρασιτική, μεσοαστική και μεγαλοαστική αντίδραση των βολεμένων,» » είναι ότι η τάχα μου «αντιφά»νοοτροπία το μόνο που καταφέρνει είναι να πολλαπλασιάζει την ισχύ των ακροδεξιών και της και της Χρυσής Αυγής, στέλνοντας κατευθείαν κόσμο, και μάλιστα λαϊκό, στους κόλπους τους.» signomi alla oi epagelmaties antifa pou les exoun steki sta 100 metra apo to agio padeleimona stin filis , ara kapioi apo autous zoun stin perioxi i suxnazoun ekei as min leme oti theloume loipon aplos epidi simfairei tin grammi mas

  11. Δε λέω ότι η Αριστερά πρέπει να κάνει το καλό παιδί στους εθνικιστές της Χρυσής Αυγής ή στους λοιπούς εθνικίζοντες που πήγαν να απομυζήσουν πολιτική υπεραξία από το γκέτο.

    Λέω ότι δεν γίνεται να ξορκίσεις αυτό το πολυσύνθετο ζήτημα με τους όρους της κλωτσοπατινάδας. Ούτε το παιχνίδι της συγκέντρωσης-αντισυγκέντρωσης βγάζει πουθενά. Διότι δεν έχει τόσο πολύ σημασία ποιος θα συμμετάσχει σε μια συγκέντρωση, η οποία εξαρχής κάνει μπαμ ότι θα καταλήξει σε οδομαχίες, αλλά το πόσο αυτή η συγκέντρωση είναι νομιμοποιημένη στη συνείδηση αυτών που επιλέγουν να κάτσουν σπίτι τους. Πιστεύω ότι η απομόνωση του ρατσισμού και του σωβινισμού πρέπει να γίνει στην κοινωνική βάση με πολιτικούς όρους, δηλαδή, να τους απαξίωσεις στα μάτια της κοινωνίας, κι όχι μόνο με τα παλούκια. Αλλά αυτό είναι το τελευταίο. Γιατί, η Άκρα Δεξιά, αναπτύσσεται πάνω στα υπαρκτά προβλήματα του γκέτο, κι αν δεν αναμετρηθεί κανείς με αυτά δεν θα μπορέσει με τίποτε να σταματήσει την άνοδο της Άκρας Δεξιάς.

    Τέλος, ξέρω ότι υπάρχουν στέκια και καταλήψεις στην ευρύτερη περιοχή. Αυτό όμως δε λέει κάτι για την συγκεκριμένη πολιτική στάση που τηρούν έναντι στο ζήτημα, η οποία κατά τη γνώμη μου είναι καταστροφική. Από εκεί και πέρα, είναι ακόμα χειρότερο το γεγονός ότι ζουν και συχνάζουν εκεί και «δεν παίρνουν γραμμή» για τις πραγματικές διαστάσεις του ζητήματος, την αντιφατικότητά του, κ.ο.κ.

  12. profanos i klotsopatinada den linei ta problimata , alla ti eprepe na ginei , eprepe na afisoun tous astegous metanastes tis plateias bora stous ratsistes , giati auto tha ginotan kai auto pigan na kanoun toulaxiston oi x,a tis pareas allo pou tis efahgan telika . Episis giati den anaferreis oti i metanastes kai oi allilegioi tous itan polloi perisoteroi apo tous katoikous kai tous filous tous . Ousiatika kaneis enan diaxorismo o opoios ousiastika proerxete apo mia logiki poi thelei na epibalei to laos kai i filoi tou.
    Xorizeis tis duo pleures se katoikous kai mi katikous enas diaxorismos pou se kathe periptosi einai autheretos . Afou kai sti mia kai stin alli pleura yparxoun katoikoi i tha mones tis perioxis , kati pou kribeis stin proti analusi sou parousiazodas tous anti fasistes os peri feromeno thiaso , sto kato kato tis grafis oi metanastes katoikoi den einai tou agiou padeleimona . Ara ousiatika o diaxorismos kataligei na einai ratsistes antiratsistes anaksrtita an itan autos o skopos olon ton eblekomenon ( kapion itan sigoura ).
    PS 1 auto pou les gai tin galia einai pliros analithes an isxie tote oi eksegerseis stin gallia tha itan proion opadon tou lepen mias kai se autes protagonistousan galloi polites apogonoi metanaston men galloi de .Sigoura yaprxoun kai apogonoi metanaston pou psifizoun lepen alla einai mia mikri pleiopsifia.

  13. Αυτό ακριβώς προσπαθω΄να πω! Πως οποιαδήποτε συζήτηση σχετικά με το μεταναστευτικό ανάγεται από μία ορισμένη αριστερά και από ένα κομμάτι των αντιεξουσιαστών σε μια αποκλειστική κόντρα με το ΛΑΟΣ.

    Εγώ λέω να συζητήσουμε για το ζήτημα επί της ουσίας. Και νομίζω ότι αυτό το κείμενο θέτει στο περίγραμμά τους ορισμένα ζητήματα

    Για τη Γαλλία δε μίλησα για μετανάστες της δεύτερης γενιάς γ ε ν ι κ ά! Μίλησα για τους μετανάστες που έχουν ενσωματωθεί και οι οποίοι στράφηκαν στο ΛΕπέν (όταν είχε περάσει στον Β’ γύρο των προεδρικών εκλογών).

  14. Μα ακριβώς αυτό είναι το κόλπο: Να συζητάμε όλοι για την «αποκλειστική κόντρα», ώστε να μη συζητηθεί ποτέ «το ζήτημα επί της ουσίας».

    «Ζήτημα; Ποιο ζήτημα;
    Δεν υπάρχει ζήτημα, όποιος θέτει τέτοιο ζήτημα είναι ρατσιστής και φασίστας», κρώζουν τα παπαγαλάκια.

  15. signomi diladi organosan oi «katikoi» kapia sizitisi oxi bebea aplos piran tous filous tous
    laos -stoxos-xa kai pigan na kanoun pogrom ligo polu stous astegous afganous tis perioxis ti prepei na tous poume kai bravo. Profanos kai i metanasteusi dimiourgei problimata afou kai i idia i diadikasia tis (feugo apo ton topo mou) upodilonei sinithos
    kapiou eidous koinoniki pathogeneia tou topou apo ton opoio oi metanastes feugoun .
    Sinithos ena kommati auon ton problimaton kanei to taksidi mazi tous .To basiko stoixeio einai pos to blepei i kathe organosi to metanasteutiko , giati auto kathorizei tin stasi tis
    apenadi tou ,an pisteuei oti borei esto makroprothesma na ofeleithei apo auto tote stekete allilegiei an oxi tote einai exthriki , apla pragmata . Kai odos oi arsiteres organoseis epofeloudai epo auto oi metanastes eite protis genias eite deuteris einai poli pio koda se autous apo oti einai se ooiadipote alli politiki omada , AS min xexname oti i eliniki aristera sto synolo tis einai yper tis nomimopoiisis ton lathrometanaston , sto kato kato tis grafis oli i aristera perase apo ekei esto kai se diaforetikes meres. mia aristera pou symfona me tis dimoskopiseis ekfrazei to 20% ton ellinon politon eno oi alloi einai kolimenoi sto 4% auto lei arketa .
    ps kati pou ksexname otan fernoume brosta to paradigma tis galias einai pera tou oti oi metanstes stin galia yparxoun mazika stin xora edo kai 50 xronia , kati allo simadiko einai oti i organotiki( oxi eklogiki) dunami tis aristeras se sxesi me itn xora mas einai asteia skepou oti organoseis pernoun koda stous 3 ekat psifous kai i megaliteri apo tis organoseis autes exei ligotera apo 5000 meli mia sigrisi me to kke
    as poume deixnei tin diafora .

περιμένουμε τα σχόλιά σας!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s