Ιθαγενείς

Ζήτω οι νεκροί!

7 Σχόλια

Σενιόρ,

ας αναποδογυρίσουμε αυτά τα τραπέζια/

ας κόψουμε τα καλώδια/

τούτο το μέρος δεν έχει κανένα νόημα πια…/

τι περιμένουμε, σενιόρ;

Μπόμπ Ντύλαν, Senor (Tales of yankee power)

Η Αθήνα έχει γεμίσει από αυτές τις αφίσες. Δείχνουν έναν τύπο με τα μάτια γυρισμένα ανάποδα –ζόμπι, λέει– που κρατάει έναν λαγό με τη γούνα του βουτηγμένη στο αίμα. Διαφημίζει την πρώτη «χάρντκορ-γκέι-ίμο-ζόμπι ταινία στην ιστορία του κινηματογράφου». Ο τίτλος της, «Otto ή ζήτω οι νεκροί». Το σχετικό δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας είναι κατατοπιστικό για το περιεχόμενο: «Μια ταινία στην οποία ανακατεύονται σχιζοφρενικά το ανιμέισον, η dance αισθητική με αυτή της βουβής ταινίας, σε σκηνές ακραίου αισθητικού σοκ, που φτάνουν μέχρι τις “διεισδύσεις” σε τραύματα». Στο κάτω μέρος τους, μας πληροφορούν ότι μετά το τέλος της ταινίας θα ακολουθήσει πάρτι με ζόμπι στρηπτήζ.

Κανονικά εμάς δεν θα έπρεπε να μας κόφτει. Πρόκειται απλώς περί μίας έκφρασης του λάιφ στάιλ μηδενισμού, της λατρείας του θανάτου. Όμως, η μαζικότητά αυτού του στυλ προβληματίζει. Διότι διατηρεί σοβαρές αναλογίες με την εποχή της πτώσης της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, και μετά από αυτή όλοι ξέρουν το τι επακολούθησε. Διότι, επίσης, θυμίζει όσα περιγράφει ο Δ. Δημητριάδης στο Πεθαίνω σα Χώρα, με τους πολίτες μιας χώρας να οργιάζουν εκστασιασμένοι με το ίδιο τους τον χαμό.

Διότι, τέλος, τούτο το χάπενινγκ αποτελεί έκφραση ενός ευρύτερου φαινομένου μιας μητροπολιτικής νεολαίας που είναι μονωμένη στον εαυτό της, χωρισμένη σε επιμέρους «φυλές» (ήμο, μέταλλα, πάνκηδες, άρ-εν-μπι, γκοθάδες, σκεητάδες, ίντυ, τζιβάδες και σκατάδες) και ξοδεύει την ζωή της καταναλώνοντας ξέφρενα ρόλους, προσωπεία και άκρως εμπορευματοποιημένες ­–προπάντων!– ψευδοταυτότητες.

Ζήτω οι νεκροί, λοιπόν! Ζήτω οι νεκροζώντανοι πιτσιρικάδες της pax metropolitana!

Υ.Γ.: Θέλω να φύγω από ‘δω…

Χάμπτι-Ντάμπτι

Advertisements

7 thoughts on “Ζήτω οι νεκροί!

  1. Και γώ θέλω το ΥΓ

    Αλλά δεν σκέφτεται κανένας μας να διώξει αυτούς που μας εξωθούν στη φυγή.

    Γιατί ξεχνάμε ότι πρώτιστα η δημοκρατία είναι θέμα αριθμών. Και τους αριθμούς δεν τους υπερασπιστήκαμε ποτέ… Όλοι – λέει – χωράνε και δικαιούνται συμμετοής.

    Μάλλον προτιμήσαμε να είμαστε δημοκράτες σε φαύλο κύκλο.

    Σε αδιέξοδο.

  2. Λυπαμαι πολυ που φτανωντας σε αυτο το σημειο(σε αυτο το αρθρο) , γιατι εως εδω συμφωνουσα με τα οσα εγραφες, θα παω ενα βημα πισω και θα ξανασκεφτω τα λογια ενος συγγραφεα: «Ειναι απαραιτητη μια ηθικη επανασταση και οχι πολιτικη. Ι πολιτικη επανασταση επιτιθεται στο κρατος και την περουσια απο εξω, ενω η ηθικη επανασταση δρα στο εσωτερικο της κοινωνιας και στοχευει τις βασεις της.» Μπορει λοιπον να επιτιθεσαι με αρθρα τα πολιτικα γεγονοτα των ημερων μας, δεν κανεις ομως μια αληθινη προσπαθεια κατανοησης της ανθρωπινης πολυπλοκοτητας..και εδω θελει προσοχη, γιατι ειναι το ιδιο λαθος που κανουν και αυτοι που βομβαρδιζουν ανελεητα τον Παλαιστηνιο λαο. Ειμαι γκει, δεν αντεχω να βλεπω ταινιες τρομου,δεν ειμαι εμο, δεν εχω τρελη λατρεια για τους βρυκολακες,αλλα ειδα το εργο, και μαλιστα το βρηκα πολυ ανακαινιστικο και με μια ευφυιεστατη, βαθεια ,επικαιρη τομη της ανθρωπινης αναπτυξης…Βεβαια..εαν σταματουσα μονο στην πρωτη εικονα φαγοματος του κουνελιου..ειμαι και ζωοφιλη! Δεν πρεπει να σταματαμε στο εξω, στην μορφη…η αλλαγη γινεται μονο στο και απο μεσα.

    • Ωραία! Μπορούμε όμως να κουβεντιάσουμε το περιεχόμενο αυτής της ηθικής επανάστασης; Εμένα με προβληματίζει το εξής: Γιατί, όσοι επιχειρούν να στοχεύσουν στις βάσεις της κοινωνίας, επιδίδονται πολύ περισσότερο στο να αποδομούν παρά στο να οικοδομούν ένα εναλλακτικό ηθικό σύστημα; Τι θέλω να πω; Αν αποδομήσεις την οικογένεια, τις διαπροσωπικές, φιλικές ή ερωτικές σχέσεις δίχως στη θέση τους να οικοδομήσεις κάτι άλλο, απλώς λειτουργείς εν είδει οδοστρωτήρας του κεφαλαίου –κι έπειτα αυτό αναλαμβάνει να εγκαθιδρύσει το βασίλειο του εμπορεύματος.

      Κατά τα τελευταία τριάντα χρόνια σ’ αυτή τη χώρα κατεδαφίσαμε τα πάντα εν είδει προοδευτικότητας και τώρα τι έχει μείνει; Ο κυνισμός των ανθρώπων-λύκων, η μελαγχολία κι ένας διάχυτος μηδενισμός….

      Άσε που… Αν θέλω να δω ζόμπι, δεν έχω παρά να βγώ το πρωΐ στους δρόμους της Αθήνας… Δεν χρειάζεται να τους δω στο σινεμά…

      Σκαντζόχοιρος

  3. Α, καλα, οσον αφορα την καταστροφη της ελληνικης ταυτοτητας τα τελευταια τριαντα χρονια, ειναι γεγονος που πεταει και οδυρεται. Πες μου ομως..τι το καινουριο μου λες στο παραπανω μηνυμα? Τι οικοδομεις οταν αποδομεις και αποπαιρνεις με τα σχολια σου προσωπα και γεγονοτα της επικαιροτητας η μη? Μη νομιζεις, αυτο ειναι που με προβληματιζει και εμενα. Το οικοδομημα ειναι αυτο που μενει. Εδω δεν προκειται για απο-δομηση της οικογενειας , αλλα αλλαγη της δομης της. Και αν κοιταξεις καλυτερα, εκτος απο αυτους που αποδομουν θα δεις και τα χιλιαδες προσωπα που προσπαθουν μεσα απο την τεχνη, τις νομικες μαχες, τις σπουδες, κτλ, να χτισουν κατι το διαφορετικο, γιατι ο κοσμος αλλαζει και η αλλαγη ειναι αναποτρεπτη. Να σου πω εγω τι οικοδομω. Ενημερωνω τον πλησιον μου σε θεματα που εχουν σχεση με την επιστημη μου,π.χ, που ειναι η Ανθρωπολογια, η σε γεγονοτα της επικαιροτητας που δεν περνουν ευκολα μεσα απο τα μεσα μαζικης ενημερωσης,. Ζοριζω το μυαλο να καταναοησω πρωτα τον εαυτο μου και μετα ΚΑΙ τον υπολοιπο κοσμο. Συζηταω με γονεις και φιλους για ο,τι αφορα την ομοφυλοφιλια και τις λυσεις που μπορουν να βρεθουν χωρις να χασει κανεις τον ρολο που εχει μεσα στην κοινωνια.Γιατι αυτος ειναι ο φοβος..οτι ισως μπορουμε να ζησουμε και καλυτερα. Ολοι μας.

    Υ.Γ Η αποδομηση ειναι σαν αποσυναρμολογηση μιας τεχνολογικης συσκευης..μονο ετσι καταλαβαινεις πως ειναι φτιαγμενη, μονο ετσι μπορεις να την επιδιορθωσεις, μονο ετσι δεν θα εξαρτασαι απο τους τεχνικους που πρεπει καθε φορα να φωναζεις και να πληρωνεις , και που μερικες φορες αν οχι συχνα, εκμεταλλευονται την αγνοια σου..

    • Μα ποιός μίλησε ΜΟΝΟ για την «ελληνική ταυτότητα»;

      ΟΛΕΣ οι ταυτότητες αποδομήθηκαν κατά τα τελευταία 30 χρόνια. Και συχνά αυτή η διαδικασία άρχισε από μία διάθεση αποδόμησής τους απ’ τ’ αριστερά….

      Π.χ. Κάποιοι, υποτίθεται εκκινούμενοι από μία «αυτόνομοι» λογική, λέγανε «η ένταξη σε πολιτικές οργανώσεις είναι καταπιεστική, διότι η «καθοδόδήγηση» παράγει πολιτική υπεραξία στις πλάτες μας». Τούτο είχε ψύγματα δίκιου. Όμως, όταν κάποιος δεν ασκεί αυτήν την κριτική στα πλαίσια μιας λογικής οικοδόμησης κάτι άλλου, αλλά από ένα μπάρ στο κέντρο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, τότε τι μένει στη σούμα; Η θεωρητικοποίηση του ατομικισιμού, το βολέματος και της παραίτησης.

      Αυτό εννοώ (και τέτοια πράγματα έχω στο μυαλό μου) όταν λέω ότι με βάση μια λογική «αποδόμησης» ισοπεδώσαμε κάθε αξιακό περιεχόμενο…

      Όσο για την γκέϋ ταυτότητα, θα ήθελα να σε ρωτήσω κάτι: Γιατί υπάρχει η ανάγκη να οικοδομηθεί μία «γκέϋ τέχνη???»??? Δηλαδή, θα χωρίσουμε την τέχνη σε γκέϋ και στρέιτ??? Αυτό μου φαίνεται ότι αναπαράγει διαχωρισμούς που προσπάθησε να επιβάλει μια συντηρητική λογική…

      Αναμένω με ενδιαφέρον την συνέχεια της συζήτησης…

      Σκα.

  4. Ποιος μιλησε για γκει ταυτοτητα, ποιος μιλησε για γκει τεχνη, ποιος μιλησε «μονο» για ελληνικη ταυτοτητα?Ακριβως αυτο ελεγα και πριν και παλι δεν με ακουσες. Αλλα ειναι ενδεχομενο οταν μου απαντας με το «εσεις»..Το θεμα δεν ειναι μονο το τι θα πουμε αλλα και πως θα το πουμε. Δεν ειναι αναγκαιο μοναχα να κανουμε ερωτησεις αλλα κα τι ερωτησεις κανουμε. Εαν παλιοτερα ουτε καν καναμε ερωτησεις, τωρα βλεπω πως και πολλες κανουμε αλλα παντα τις ιδιες. Χωρις εναν ειλικρινη σκοπο για αναπτυξη και καλυτερευση. Μπορει λοιπον απο ενα μπαρ της Αθηνας να βγει μια σωστη ερωτηση , που θα ανοιξει τις πορτες σε μια πρακτικη απαντηση, και μπορει ενα ατομο που γινεται στελεχος ενοσ πολιτικου κομματος να κανει απειρες ερωτησεις (και εδω προσθετω: και αυτονοητες) και να μην συνεισφερει ουτε στη δικια του εσωτερικη αναπτυξη ουτε και φυσικα στην ευρυτερη .

    Υ.Γ δεν θεωρω πως εχω «γκε騻 ταυτοτητα. Tο θεμα της σεξουαλικης μου διευθυνσης βγαινει στο προσκηνιο μονο οταν διερωταται ευθεως η’ οταν η διευκρινηση της μπορει να διαφωτισει καλυτερα την γνωμη μου. Κατα τ’αλλα, me and you the same

  5. Να διευκρινησω κατι για την γκει τεχνη , αν και εδω χρειαζονται ωρες. Φυσικα και υπαρχει μια γκευ τεχνη και ειναι διαφορετικη, αλλα γιατι : οχι γιατι οι γκευ ειναι μια ειδικη μειονοτητα (που και παλι μειονοτητα δεν ξερουμε αν ειναι) που εχει τη δικια της «ειδικη» ικανοτητα καλλιτεχνικης εκφρασης, αλλα γιατι μπορουν , μεσα απο την καλλιτεχνικη εκφραση , να δηλωσουν μια γκευ «κατασταση»,που φυσικα μονο ζωντας την μπορεις να την κατανοησεις η’ ακομα και να δηλωσουν τα προβληματα που αφορουν μια μη ευρεως αποδεχομενη κοινωνικη υπαρξη.

περιμένουμε τα σχόλιά σας!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s