Ιθαγενείς

Η σελίδα των ιθαγενών ΙΙ:

1 σχόλιο

α. Χωχαρούπα, η χώρα της Ευτυχίας.

Διαβάζαμε, που λέτε, σ’ ένα γιορτινό τραπέζι, το βιβλίο της Γλώσσας της δεύτερης τάξης του Δημοτικού, στην οποία πηγαίνει η κόρη του οικοδεσπότη.

Το βιβλίο είναι γραμμένο στο πνεύμα όλων των νέων βιβλίων, δηλαδή στο πνεύμα το οποίο η παγκοσμιοποιημένη παιδαγωγική θεωρεί πολιτικά ορθό: συντριπτική κυριαρχία της εικόνας έναντι του λόγου, προσήλωση στη χρηστικότητα – και άρα σε κείμενα και θεματολογίες που απηχούν τις καθημερινές καταναλωτικές ανάγκες–, απουσία οποιουδήποτε ιστορικού πλαισίου, ελάχιστες αναφορές στις παραδόσεις, τη γραμματεία, τα ήθη και τα έθιμα αυτού του λαού, εμμονική επίκληση των πλανητικά κυρίαρχων αξιών (η πρόοδος, ο «πολυπολιτισμός» κ.ο.κ.).

Φυλλομετρώντας έκπληκτοι το βιβλίο, μας βρήκε και το τελειωτικό χτύπημα: Πέσαμε επάνω σε μία εικονογραφημένη ιστορία με θέμα μία φανταστική χώρα, τη Χωχαρούπα. Η σημειολογία της ήταν προφανής: Παιδιά απ’ όλον τον κόσμο έβρισκαν καταφύγιο σ’ αυτή την εκπληκτική, καλοοργανωμένη χώρα, έναν σε σκηνικό αλά Ντίσνεϋλαντ παράδεισο. Τα παιδιά εγκατέλειπαν τις πατρίδες τους και την οικογένειά τους για να ζήσουν ευτυχισμένα εκεί. Οι λόγοι για τους οποίους τις εγκατέλειπαν ήταν ποικίλοι: Το ένα διότι η πατρίδα του ταλαιπωρείται από την ξηρασία, το άλλο διότι οι γονείς του το αναγκάζουν να δουλέψει κ.ο.κ. Ένα από αυτά, που προερχόταν από την Ελλάδα, εγκατέλειψε, λέει, τη χώρα του διότι ο μπαμπάς του του αγόρασε ένα πολύ μικρό ποδήλατο, κι εκείνο ήθελε μεγαλύτερο!

Για όσους δεν καταλάβατε ακόμα, η ιστορία της Χωχαρούπα είναι μία εικονογραφημένη προπαγανδιστική ιστορία υπέρ των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, εκεί όπου όλα τα παιδιά ζουν ευτυχισμένα, πηγαίνουν στο σχολείο, έχουν ή βρίσκουν συμπονετικές οικογένειες, εκεί όπου κάθε παιδί μπορεί να αποκτήσει οποιαδήποτε στιγμή τα δώρα που επιθυμεί!

Όσο εμείς χάσκουμε μπροστά στο 345ο τηλεοπτικό επεισόδιο του «σήριαλ Ζαχόπουλου», οι ταγοί της παγκοσμιοποιημένης παιδαγωγικής, που βρίσκονται σε εξαιρετική φόρμα, έχουν επιβάλει τέτοιου είδους ανοσιουργήματα στη δημόσια εκπαίδευση, προκειμένου να εκπαιδεύσουν τα παιδιά στους ανώνυμους υπηκόους, τους χρήσιμους ηλίθιους καταναλωτές του αύριο.

Γι’ αυτό και το ζήτημα έχει τεθεί: Ή θα υπάρξει ένα δυναμικό κίνημα παιδείας που θα πετάξει έξω με τις κλωτσιές όλους αυτούς τους «ειδικούς» από τα παιδαγωγικά ινστιτούτα, τις επιτροπές του υπουργείου Παιδείας και τα πανεπιστήμια, ένα κίνημα παιδείας που θα στείλει στην ανακύκλωση όλον αυτόν τον προπαγανδιστικό οχετό που έχουν επιβάλει στα νέα βιβλία, ή ειδάλλως το σχολείο θα καθιερωθεί ως το ίδρυμα της καθυπόταξης των παιδιών στην αποχαυνωτική ηλιθιότητα της «νέας εποχής».

Υ.Γ. Αναφορά έχει κάνει και ο, επίσης ιθαγενής, Βigfatopinion, εδώ

 

Β. Η Ελλάδα που προοδεύει.

Κάποτε η κοκαΐνη ήταν ναρκωτικό πολυτελείας. Αφορούσε το Κολωνάκι, τα Βόρεια Προάστια, το Πανόραμα, τις ελίτ των περιφερειακών πόλεων. Εμείς, οι υπόλοιποι, συχνότερα τη συναντούσαμε στην τηλεόραση, παρά στην καθημερινότητά μας.

Επιπλέον, ως διεγερτικό, δεν ταίριαζε και πολύ με τη μεσογειακή ψυχοσύνθεση. Διότι, στις χώρες του ήλιου και του ήπιου κλίματος οι άνθρωποι δεν χρειάζονταν ουσίες για να «ανέβουν». Γι’ αυτό και τείναμε να θεωρούμε την κοκαΐνη ναρκωτικό των καταθλιπτικών «Βορείων». Βεβαίως, όλα αυτά πριν από τον «εκσυγχρονισμό» της χώρας και των Βαλκανίων. Τώρα πλέον, η Αλβανία είναι η Κολομβία της περιοχής και η κοκαΐνη δημοφιλέστατο ναρκωτικό στους κόλπους της νεολαίας.

Η κοκαΐνη σήμερα έχει καταστεί ένα κοινό προϊόν. Στον μεταμοντέρνο, υπερκαταναλωτικό καπιταλισμό που ζούμε, τα προϊόντα έχουν μεγαλύτερη συμβολική αξία απ’ ό,τι αξία χρήσης. Δεν αγοράζεις, λόγου χάρη, μία μοτοσυκλέτα για να μετακινείσαι, αγοράζεις ένα «στάτους σύμπολ» το οποίο θα σου προσδώσει την ανάλογη ταυτότητα. Με τον ίδιον τρόπο, την κοκαΐνη την καταναλώνεις επειδή στο χρηματιστήριο των συμβολικών αξιών αντιπροσωπεύει ένα στύλ «αλά Ταραντίνο», εναλλακτικό και ψιλολούμπεν.

Οι πόλεις της ελληνικής περιφέρειας αποτελούν τα κατ’ εξοχήν ισοπεδωμένα περιβάλλοντα. Ας πάρουμε για παράδειγμα την Πτολεμαΐδα, την ενεργειακή καρδιά της Μακεδονίας. Αναλογιζόμενοι την καθημερινότητά της, μπορούμε να ανακαλέσουμε την περίφημη ρήση του Μάρξ: «Μια νύχτα όπου όλες οι αγελάδες είναι μαύρες». Πραγματικά, σχεδόν τίποτε δεν συμβαίνει στην Πτολεμαϊδα. Ο παραγωγικός ιστός έχει αποσαθρωθεί, ενώ τα μόνα μαγαζιά που ανθούν είναι τα μπαράκια και τα κωλάδικα. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι απασχολούνται στη ΔΕΗ, η οποία έχει για τα καλά μπει στους ρυθμούς της «απελευθέρωσης» της αγοράς ενέργειας και επιβάλουν αναδιαρθρώσεις, περικοπές και απολύσεις. Τούτο σημαίνει πως εκεί δεν υπάρχει καθόλου χώρος για τους νέους, ενώ οι μεγαλύτεροι- που είναι και περισσότεροι- μοιρολατρικά περιμένουν να έρθει η στιγμή της συνταξιοδότησης για να «πάνε στο καλό». Μαζί τους θα τελειώσει μία ολόκληρη εποχή για την πόλη, κατά την οποία η ΔΕΗ αντιπροσώπευε μία ρεαλιστική επαγγελματική διέξοδο, ενώ το μόνο που θα μείνει για να τη θυμίζει θα είναι η πανταχού παρούσα μόλυνση, που εκτοξεύει στα ύψη τα κρούσματα των καρκίνων στην ευρύτερη περιοχή. Η Πτολεμαΐδα έχει υψηλά ποσοστά χρήσης ναρκωτικών, ιδιαίτερα στους νέους. Διότι εκεί, μέσω των ναρκωτικών, πέρα από ταυτότητα αγοράζεις και μία πρόσκαιρη φυγή. Και οι νέοι θέλουν να φύγουν από αυτή την πόλη. Πάση θυσία.

Εκσυγχρονισμός, ναρκωτικά, Πτολεμαΐδα, παρασιτισμός. Η Ελλάδα που προοδεύει, η Ελλάδα που τρώει τα παιδιά της. Τα παιδιά της που αγοράζουν μικρές ποσότητες παράνομης, συνθετικής φυγής, οι οποίες ενίοτε μπορούν να οδηγήσουν στον θάνατο. Τραγική ιστορία, μονότονα ειπωμένη –ίσως γιατί έχει καταντήσει καθημερινότητα σ’ αυτήν τη θλιβερή χώρα.

…Όλα αυτά στην Ρήξη που κυκλοφορεί σήμερα στα περίπτερα…

 

 

Advertisements

One thought on “Η σελίδα των ιθαγενών ΙΙ:

  1. Παράθεμα: Νέα “Ρήξη” [#26] και νέος Μισεά « Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

περιμένουμε τα σχόλιά σας!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s