Ιθαγενείς

Ελλάδα, η χώρα των εργολάβων,

Σχολιάστε

ή αλλιώς πως μια ολόκληρη χώρα μπορεί να γίνει μπετόν.

Τον Ιούλιο του 2007 το ΥΠΕΧΩΔΕ δημοπράτησε το έργο κατασκευής της Ιονίας Οδού (Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα) σε ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες ανάμεσα τους και η κατασκευαστική εταιρεία ΑΚΤΩΡ του Μπόμπολα. Περιλαμβάνει 280 χλμ καινούριας οδού, ένα μέρος αυτών των χλμ θα έπρεπε να περάσει μέσα από την προστατευόμενη περιβαλλοντικά περιοχή της λίμνης και του δάσους του Καϊάφα στη Ζαχάρω. Ύστερα από πιέσεις των κατοίκων στις 20 Ιουλίου ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ υπαναχώρησε και δέχτηκε να μην περάσει η Ιονία από τον Καϊάφα. Αυτό δυσαρέστησε τα κατασκευαστικά και όχι μόνο συμφέροντα γιατι σήμαινε αύξηση του κόστους του έργου και πάνω από όλα και άλλη καθυστέρηση στην υλοποίηση του. Μετά την καταστρεπτική φωτιά του Αυγούστου τα σχέδια των κατασκευαστικών και λοιπών συμφερόντων «διευκολύνθηκαν».
Όλα αυτά είναι λίγο πολύ γνωστά μιας και τους προηγούμενους μήνες πολλοί έχουν γράψει για αυτά. Τα ξαναθυμηθήκαμε όμως εξαιτίας 2 ειδήσεων που έπεσαν πρόσφατα στην αντίληψη μας. Η πρώτη, όχι και τόσο πρόσφατη από τον Σεπτέμβρη, είναι ο οικονομικός απολογισμός που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΆΚΤΩΡ για το πρώτο εξάμηνο του 2007 (για τα πλήρη στοιχεία δες εδώ: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=4668&subid=2&pubid=328269). Σε αυτή, λοιπόν, πληροφορούμαστε ότι «τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας έφτασαν σε 90,9 εκατ. € έναντι 32 εκατ. € πέρυσι, αυξημένα κατά 184,2%» και ότι το «ανεκτέλεστο υπόλοιπο για την ΑΚΤΩΡ και τις θυγατρικές της προσεγγίζει πλέον τα 5 δισ. €». Δηλαδή τρελές δουλειές για την ελληνική κατασκευαστική εταιρεία, που αποτυπώνει και τι γενικότερη άνοδο που γνωρίζει ο κατασκευαστικός κλάδος μετά την κάμψη που παρουσίασε λίγο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η δεύτερη είδηση που εξηγεί και το πώς δημιουργούνται αυτά τα τεράστια κέρδη την αλιεύσαμε από ένα μονόστηλο στο χθεσινό ΠΑΡΟΝ (2/12/07). Διαβάζουμε, λοιπόν, ότι την προηγούμενη βδομάδα η Βουλή ενέκρινε με ψήφους της ΝΔ (ναι του κόμματος που ανήλθε στην εξουσία με κεντρική συνθηματολογία ότι θα «χτυπήσει» τους νταβατζήδες), του ΠΑΣΟΚ (πλην Απ. Κακλαμάνη, που ο ΓΑΠ που πριν λίγο καιρό τα είχε βάλει με τους νταβατζήδες που τον υπονόμευαν) και ΛΑΟΣ (ναι ρε σεις του Κόμματος που μάχεται των συμφερόντων που «ρουφάν το αίμα του λαού») την παραχώρηση της εκμετάλλευσης των διοδίων των αυτοκινητοδρόμων της Πελοποννήσου σε κοινοπραξία συμφερόντων του Μπόμπολα, του ιδιοκτήτη του ΑΚΤΩΡ. Η εκμετάλλευση θα έχει χρονική διάρκεια 30 χρόνια και θα είναι βαρύ το τίμημα μιας και για τη διαδρομή Αθήνα – Γιάννενα ο οδηγός θα πληρώνει 27,6 € , και για τη διαδρομή Αθήνα –Τσακώνα 13,7 €. Για αυτούς που θα πουν ότι τα «αξίζει» αυτά τα λεφτά ο Μπόμπολας μιας και ολόκληρο αυτοκινητόδρομο μας φτιάχνει, η συνολική συμμετοχή της κοινοπραξίας του, που έχει αναλάβει το έργο Κόρινθος- Τσακώνα, δεν ξεπερνά το 4,3% του συνολικού έργου, δηλ. 100 εκ € σε σύνολο 2,8 δις. €.
Μπορεί να μην ξέρουμε ποιοι έβαλαν τις φωτιές το καλοκαίρι στη ΝΔ Πελοπόννησο, (αν και όλο και περισσότεροι υποψιαζόμαστε ποια συμφέροντα βρίσκονται από πίσω) αλλά βλέπουμε καθαρά ποίοι επωφελούνται από το μεγάλο οικόπεδο που έχει μετατραπεί η Πελοπόννησος, το κρατικοδίαιτο μεγαλοκατασκευαστικό λόμπι.

 

Υ. Γ Τις επόμενες μέρες θα θυμηθούμε λίγο τι συνέβη το καλοκαίρι στην Πελοπόννησο, έτσι για να μην τα ξεχνάμε, αλλά και για να βρίσκονται κάπου μαζεμένα τα κείμενα αυτά. Η συμβολή όλων είναι καλοδεχούμενη.
Σεβέκ

Advertisements

περιμένουμε τα σχόλιά σας!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s